اگر ایده بهینه سازی وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بسیار طاقت فرسا می دانید، پس تنها نیستید. دستیابی به اصول اولیه سئو می تواند دشوار باشد - اصطلاحات فنی و کارهای درون صفحه ای زیادی وجود دارد که می توانید ذهن خود را به کار بگیرید.
یکی از عواملی که می تواند بر موفقیت سئوی شما در هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت شما تأثیر بگذارد، عناوین و توضیحات سئو شما است که به طور رسمی به عنوان meta title(عناوین متا) و meta description description(توضیحات متا) شناخته می شوند.
در این مقاله، ما دقیقاً نحوه اصلاح هر دوی این موارد را برای هدایت ترافیک با کیفیت به سایت خود توضیح خواهیم داد.
تگ عنوان از نظر فنی قطعهای از کد HTML است که برای اطلاع موتورهای جستجوگر به کار میرود که «نام» صفحه شما چیست، زیرا اولین چیزی است که آنها میبینند، تگ عنوان یک سیگنال بسیار قوی برای رباتهای جستجوگر است تا بفهمند تمام صفحه چیست. در مورد تگ عنوان بخشی از ابرداده به همراه توضیحات متا صفحه است. هر دو عنصر هنگام بازدید از وب سایت شما برای بازدیدکنندگان نامرئی هستند. با این حال، آنها در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نشان داده می شوند: خط آبی عنوان یا عنوان متا است، و تار کوتاه متن سیاه، توضیحات متا است.
نکته مهم: تگ عنوان شما نباید با تگ H1 صفحه شما اشتباه گرفته شود. تگهای سرفصل (از H1 تا H6) «شرایط سئو» برای عناوین و سرفصلهایی هستند که در نسخه خود قرار میدهید، و بنابراین برای بازدیدکنندگان وبسایت شما قابل مشاهده است. به عنوان مثال، از H1 به عنوان عنوان مقاله یک پست وبلاگ یا عنوان اصلی در یک صفحه استفاده می کنید (به عنوان مثال «به وب سایت من خوش آمدید!، «محصولات ما» یا «با من تماس بگیرید»). بر خلاف تگ های عنوان، تگ های عنوان اهمیت زیادی برای سئوی شما ندارند.
یعنی یک نام انقدر اهمیت داره؟ در واقع، اگر از گوگل بپرسید، بله خیلی زیاد . سه دلیل اصلی برای اهمیت برچسب عنوان شما وجود دارد:
مشخص است که بیش از 200 سیگنال وجود دارد که الگوریتم گوگل را برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو تشکیل می دهد. سئوی درون صفحه شما، یعنی هر کاری که می توانید در ساختار صفحات خود انجام دهید تا آنها رتبه بالاتری کسب کنند (برخلاف کارهایی که می توانید در "خارج" انجام دهید، مانند دریافت بک لینک یا نوشتن پست های وبلاگ)، یکی از قوی ترین هاست. سیگنال می دهد. و ما راز دیگری را به شما میدهیم: تگ عنوان شما به عنوان "پنیر بزرگ" بهینهسازی روی صفحه در نظر گرفته میشود.
همانطور که اشاره کردیم، عنوان شما در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود. این واضح ترین متن در یک نتیجه جستجو است و نقش مهمی در این دارد که آیا کسی روی یک نتیجه کلیک کند یا خیر. هدف شما جذب هرچه بیشتر کلیک برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شماست. بنابراین، یکی دیگر از دلایل بسیار مهم برای بهینه سازی برچسب عنوان شما.
جدای از نمایش داده شدن در نتایج جستجو، دو مکان اضافی وجود دارد که برچسب عنوان شما را می توان دید. یکی از آنها زمانی است که پیوند شما در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود. و دیگری این است که ماوس را روی برگه مرورگر خود قرار دهید. مطمئناً، شما می خواهید مطمئن شوید که شما و کسب و کارتان در برگه مرورگر کاربر و همچنین در شبکه های اجتماعی خوب به نظر می رسید.
چگونه دل مردم اینترنت را به دست آوریم و موتورهای جستجو را شاد کنیم. . در اینجا 7 نکته برای اطمینان از نوشتن بهترین برچسب عنوان SEO ممکن وجود دارد:
برای نوشتن بهترین تگ عنوان، باید بهترین کلمات را پیدا کنید. در زبان سئو، ما به این کلمات کلیدی می گوییم. اینها عبارات دو تا پنج کلمهای هستند که شخصی در کادر جستجو تایپ میکند تا شما یا کسبوکاری مانند شما را جستجو کند. یک راه عالی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب این است که مانند مشتری خود فکر کنید. بیایید بگوییم که جسیکا یک مربی خصوصی یوگا در نیویورک است. یک مشتری احتمالی احتمالاً «کلاسهای یوگا خصوصی نیویورک» یا «مربی یوگا» را تایپ میکند تا او را پیدا کند. به همین دلیل خوب است که با (brainstorm)طوفان فکری و فهرست کردن همه آن اصطلاحات شروع کنید. سپس، فهرست خود را با توجه به دقیق ترین و آنچه مردم واقعاً به دنبال آن هستند، ویرایش کنید. تعدادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آنها برای کمک به بررسی محبوبیت و قدرت کلمه کلیدی استفاده کنید.
هنگامی که کلمات کلیدی خود را دارید، باید آنها را با دقت به روشی طبیعی قرار دهید. رباتها نیز مانند انسانها تمایل به خواندن از چپ به راست دارند. بنابراین، درج کلمات کلیدی خود در ابتدای تگ عنوان، موتورهای جستجو را قادر می سازد تا آن کلمات را سریعتر بخزند. و هرچه سریعتر محتوای صفحه شما را بفهمند، بهتر است. این به این معنی است که شانس نمایش صفحه شما برای کلمات کلیدی شما بیشتر است.
موارد اصلی که باید در تگ عنوان صفحات اصلی سایت خود قرار دهید عبارتند از: نام کسب و کار یا نام سایت شما، یک کلمه کلیدی، و اگر در یک منطقه خاص کار می کنید، افزودن مکان دقیق بهترین روش است. این فرآیند برای مقالات وبلاگ متفاوت است، جایی که شما میتوانید یک کلمه کلیدی و یک عنوان جذاب را به جستجوگران جذاب اضافه کنید (در این مورد کمی بیشتر).
برای یک صفحه پست غیر بلاگ، اضافه کردن نوارهای عمودی را در نظر بگیرید تا عنوان شما خوانا باشد و از نظر بصری جذاب باشد:
کلمه کلیدی یا نام صفحه | مکان (اختیاری) | نام کسب و کار
بیایید به یک مثال نگاه کنیم:
کلاس های خصوصی یوگا | شهر نیویورک | استودیوی یوگا جسیکا
بهترین قالب را اعمال کنید
بله، ما فقط به شما گفتیم که کلمات کلیدی خود را در عنوان خود قرار دهید تا موتورهای جستجو را خوشحال کنند. اما مهم ترین مخاطبان خود یعنی بازدیدکنندگان خود را فراموش نکنید. دقیقاً مانند نسبت شیر به غلات، هنگام درج کلمات کلیدی خود باید تعادل مناسب را پیدا کنید. من مطمئن نیستم که چقدر خوب به نظر می رسد اگر شما «کلاس های یوگا» را بنویسید دوره خصوصی یوگا | مربی یوگا، به عنوان یک عنوان. بارگذاری بیش از حد برچسبهای عنوان با کلمات کلیدی، افراد را از کلیک کردن روی صفحه شما منصرف میکند. اگر کلمات کلیدی دیگری دارید که می خواهید استفاده کنید، توضیحات متا بهترین مکان برای اضافه کردن آنهاست. همه چیز در مورد سازش است.
همچنین به طور فزاینده ای مهم است که برای دسترسی نیز بنویسید، مطمئن شوید که وب سایت شما برای همه کاربران قابل دسترسی است. این به معنای نوشتن برچسب های عنوان واضح و توصیفی است.
Google به شما فضای محدودی برای نمایش عنوان خود می دهند. توصیه می کنیم عنوان متا خود را بین 55 تا 60 کاراکتر، از جمله فاصله، نگه دارید. یکی از راههای کاهش طول عنوان این است که همه «کلمات توقف» مانند «the»، «to»، «in» و غیره را حذف کنید. به یاد داشته باشید، هر کاراکتری مهم است.
محتوای تکراری یک کار بزرگ نیست. این در مورد عناوین شما نیز صدق می کند. اگر همه برچسبهای عنوان شما یکسان باشد، رباتهای موتور جستجو ممکن است گیج شوند و ندانند که چگونه صفحات شما را رتبهبندی کنند. به همین دلیل است که شما باید برای هر یک از صفحات خود عناوین منحصر به فرد بنویسید.
ما قبلاً به فرمت برچسبهای عنوان اشاره کردهایم، اما میخواهیم نکات بیشتری در مورد نحوه زیباتر کردن عنوان خود به شما ارائه دهیم. برای صفحات، با استفاده از حروف بزرگ(برای زبان انگلیسی) در صورت لزوم، مطمئن شوید که از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است و مراقب اشتباهات تایپی باشید. در مورد عناوین پست وبلاگ، شما می خواهید عناوین خود را تا حد امکان جذاب و قابل کلیک کنید. می توانید این کار را با افزودن صفت ها و اعداد انجام دهید تا خوانندگان را مجذوب خود کنید. هنگام نوشتن هر دو نوع عنوان صفحه، اضافه کردن نام تجاری خود در پایان نیز می تواند ایده خوبی باشد.
aa
توضیحات متا که به عنوان توضیحات سئو نیز شناخته می شود، قطعه کوچکی از متن است که محتوای یک صفحه وب را با جزئیات بیشتری توصیف می کند.
گوگل طول توضیحات متا را بر اساس پیکسل ها تعیین می کند، بنابراین برای ظاهر توضیحات متا خود در SERP از این مشخصات آگاه باشید. محدودیت در دسکتاپ 920 پیکسل است که تقریباً 158 کاراکتر است و 680 پیکسل در تلفن همراه که تقریباً 120 کاراکتر است.
البته، هر کاراکتر در عرض پیکسل متفاوت است، بنابراین تعداد کاراکترهای استفاده شده مطلق نیست، در حالی که عرض پیکسل است.
توضیحات متا نشان داده شده در بالا کمتر از حد پیکسل است (142 کاراکتر) بنابراین شما آن بیضی های بریده شده ترسناک و غیرحرفه ای (یعنی ...) را دریافت نکنید.
توضیحات متا باید برای توضیح آنچه که خواننده در صفحه پیدا می کند، نوشته شود، اما همچنین به گونه ای که جستجوگران را ترغیب به کلیک کردن کند. علاوه بر عنوان صفحه، بازاریابان باید برای آزمایش عناوین صفحه و توضیحات متا برای بهبود دید و CTR زمان بگذارند.
توضیحات متا چه کاری انجام می دهد؟
هدف اصلی توضیحات متا یک صفحه این است که بازدیدکنندگان از SERP و رسانه های اجتماعی روی پیوند صفحه شما کلیک کنند. در اصل، کاربران را جذب می کند و برای صفحه شما ترافیک ایجاد می کند!
از این نظر، میتوانید آن را به عنوان یک «تبلیغ کوچک» برای صفحه خود بنویسید و در نظر بگیرید که پیشنمایش محتوای صفحه را ارائه میدهد. از آنجایی که بسیاری از نتایج از جستجوی Google جمع میشوند، توضیحات متا فضای کوچک (اما ارزشمند!) شما برای املاک و مستغلات است تا به طور خلاصه توضیح دهید که صفحه چه چیزی ارائه میدهد – به عبارت دیگر، اگر به درستی انجام شود، به فهرست شما اجازه میدهد برجسته شود.
توضیحات متا، اگر به خوبی نوشته شود، به بهبود نرخ کلیک (CTR) به سایت شما از SERP ها کمک می کند.
گوگل می گوید که توضیحات متا منجر به مزایای مستقیم رتبه صفحه نمی شود، اما یک مزیت غیرمستقیم وجود دارد، زیرا توضیحات متا به خوبی نوشته شده باعث افزایش CTR می شود و گوگل ممکن است از این معیار کنترل شده توسط کاربر برای تعیین موقعیت رتبه صفحه استفاده کند.
کاربران روی محتوایی کلیک می کنند که برای آنها جذاب باشد و به درخواست آنها پاسخ دهد، بنابراین مطمئن شوید که توضیحات متا خود را با در نظر گرفتن کاربر بنویسید. جستجوگران از محتوای خوب قدردانی خواهند کرد، فقط باید آنها را تشویق کنید تا ابتدا به آن برسند.
ab
قطعه توضیحات متا نیز زمانی نشان داده می شود که یک قطعه از محتوا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.
این یک فرصت اضافی برای متقاعد کردن کاربران برای کلیک کردن بر روی پست شما است.
در کد HTML، یک تگ توضیحات متا به شکل زیر است:
<meta name="description" content="توضیحات یک صفحه، یک یا دو جمله."/>
اما برای افزودن توضیحات متا لازم نیست یک وب مستر یا سئو حرفه ای باشید!
اگر از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس یا HubSpot استفاده میکنید، میتوانید نیاز به فرو رفتن در کد HTML را دور بزنید زیرا این پلتفرمها به شما اجازه میدهند توضیحات متا، تگهای عنوان و موارد دیگر را از طریق تنظیمات عمومی تغییر دهید.
افزونههایی مانند Yoast نیز در دسترس هستند تا اضافه کردن توضیحات متا به صفحه وب شما را آسانتر کنند.
در زیر نحوه نوشتن یک متا توضیحات خوب و متعاقبا افزایش CTR جستجوی ارگانیک را شرح می دهد.
اکنون که می دانید توضیحات متا چیست و چرا برای سایت و محتوای شما مهم است، بیایید به نحوه نوشتن آن بپردازیم. یک توضیحات متا خوب، تجربه کاربر را در اولویت قرار می دهد و دارای سه ویژگی زیر است:
به این سوالات کاربر پاسخ می دهد: "صفحه درباره چیست؟" و "چرا صفحه من بهترین انتخاب برای جستجو است؟"
شامل کلمه کلیدی اصلی است که صفحه قصد دارد برای آن رتبه بندی کند. گنجاندن کلمه کلیدی هدف در اینجا یک فرصت بهینه سازی در صفحه است.
از محتوای متمرکز بر منافع استفاده می کند. به خواننده بگویید از کلیک کردن روی فهرست شما چه چیزی به دست می آورد.
هر توضیحات متا باید به سرعت موضوع - و سود - صفحه شما را به اشتراک بگذارد. اگر صفحه وب برای محصول، برند یا موضوع خاصی است، آن عبارات و کلمات کلیدی را در ابتدا قرار دهید.
برای مردم بنویسید نه موتورهای جستجو یا الگوریتم ها. زبان طبیعی بهتر ارتباط برقرار می کند.
مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو را برای بهینه سازی تجربه جستجو تجدید نظر کنید. روی کاربر نهایی تمرکز کنید تا بهترین توضیحات متا را بنویسید که با محتوای صفحه شما مطابقت دارد.
با عبور دوم و حتی سوم، راههای بهتری برای جا دادن مزایا، جزئیات و ارزشهای بیشتر در فضای اختصاص داده شده خواهید دید.
از بازگشت به عقب و به روز رسانی توضیحات متا نیز نترسید! (اما توجه داشته باشید که توضیحات متا به روز شده بلافاصله در صفحه نتایج تغییر نمی کند، ربات ها باید دوباره صفحه شما را بخزند تا تغییر را دریافت کنند.)
در زیر نمونههایی از عناوین متا و توضیحات برای صفحات مختلف در یک وبسایت تخیلی تجهیز خانه به نام Heritage & Home ایجاد کردهایم که عبارت جستجوی «مجموعههای روتختی لوکس» را هدف قرار میدهد.
صفحه اصلی
از آنجایی که این صفحه اصلی کسب و کار است، عنوان و توضیحات سئو باید کسب و کار و نقاط فروش آن را خلاصه کند، مانند خود صفحه.
عنوان متا: سرویس خواب لوکس و مبلمان منزل | میراث و خانه
توضیحات متا: سرویسهای روتختی لوکس Heritage & Home را که با راحتی و سبک ساخته شدهاند، کشف کنید. دکور اتاق خواب خود را با ست های روتختی درجه یک، لحاف و روبالشی زیبا کنید.
صفحه درباره
در این صفحه با تمرکز محدودتر، کپی باید به طور طبیعی در عبارت جستجوی مورد نظر کار کند، اما در مورد آنچه که کسی در آن صفحه پیدا میکند واضح باشد - پسزمینهای درباره کسبوکار.
عنوان متا: درباره Heritage & Home | سرویس خواب های لوکس برای زندگی زیبا
توضیحات متا: درباره Heritage & Home بیشتر بیاموزید، مقصد شما برای سرویس خواب های لوکس که برای ظرافت و راحتی ساخته شده اند. دکوراسیون خانه با کیفیت بالا را که برای سبک و پیچیدگی بی انتها طراحی شده است، کاوش کنید.
صفحه محصول
برای صفحات محصول، جستجوگر یا در حال تحقیق است یا آماده خرید است. عنوان و توضیحات شما باید مشخص باشد که چه محصولی در صفحه وجود دارد و زیر شاخه ها یا جزئیات محصول را برای تشویق به فروش برجسته کنید.
عنوان متا: سرویس خواب های لوکس | میراث و خانه
توضیحات متا: مجموعه ای از سرویس خواب های لوکس، روتختی، ملحفه و روبالشی Heritage & Home را بخرید تا اتاق خواب شما را به پناهگاهی از سبک و آرامش تبدیل کند.
توضیحات متا یک جنبه کوچک اما قدرتمند از بهینه سازی موتور جستجو است – این شانس شما برای شکست دادن رقبای خود است. بسیاری از کسب و کارها این را کنار گذاشته و به نوبه خود، یک فرصت حیاتی برای بهبود CTR را از دست می دهند.
حتماً یک متا توضیحات جذاب برای وب سایت خود ایجاد کنید که کاربران نهایی را متقاعد کند که شما را نسبت به رقبای خود انتخاب کنند.
به هر حال، سئو به معنای ایجاد مثبتترین تجربه جستجو برای جستجوگر است، نه دنبال کردن الگوریتم.
ac