برای ساخت فروشگاه اینترنتی آماده اید؟ این روند آنقدرها هم که به نظر می رسد ترسناک نیست. با سازندگان وب سایت های تجارت الکترونیک متعدد در بازار، می توانید در کمترین زمان راه اندازی کنید.
اما از کجا شروع کنید؟ چه نیاز به فروش چند محصول داشته باشید یا یک موجودی بزرگ داشته باشید تا از پس آن برآیید، ما یک راهنمای هشت مرحلهای ساده را برای شروع شما گردآوری کردهایم. به خواندن ادامه دهید تا از نکات و نکات ایجاد یک فروشگاه آنلاین مطلع شوید.
هنوز در کارها عجله نکنید. راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما نیازمند برنامه ریزی دقیق است، بنابراین ابتدا این سه مرحله کلیدی را بررسی کنید:
بازار مملو از پلتفرم های تجارت الکترونیک برای انتخاب است، بنابراین بیایید گزینه های شما را محدود کنیم. به عنوان یک مبتدی، ما Shopify، Wix یا Squarespace را توصیه می کنیم - سه سازنده وب سایت برتر ما. اگر بودجه کمی دارید، پس Hostinger، پلتفرم رتبه چهارم ما و یکی از سازندگان ارزانتر در بازار را بررسی کنید.
هر پلتفرم به شما کمک می کند تا یک فروشگاه آنلاین بدون هیچ گونه تجربه کدنویسی یا فنی بسازید.
Shopify - برای فروش محصولات فیزیکی
Wix - برای فروش محصولات دیجیتال
Squarespace - برای فروش خدمات
Hostinger - برای فروش به صورت فرعی
پلتفرمی که انتخاب می کنید به نیازهای منحصر به فرد شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما یک برند تناسب اندام هستید که حجم بالایی از لباس های بدنسازی را می فروشید، به سازنده ای نیاز دارید که بتواند به شما در مقیاس بندی کمک کند و ابزارهای مدیریت محصول موثری مانند Shopify داشته باشد. یا، اگر کارآفرینی هستید که بهعنوان یک شغل جانبی میفروشید، ممکن است به ابزارهای هوش مصنوعی صرفهجویی در زمان Hostinger(هاستینگر) نیاز داشته باشید تا اداره کسب و کار خود را آسانتر کنید.
به کمک بیشتری نیاز دارید؟ جنبه های دیگری که هنگام انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیک باید در نظر گرفته شود عبارتند از:
اگر در زمینه سازندگان تجارت الکترونیک تازه کار هستید
برنامه قیمت گذاری مناسب بستگی به ویژگی های مورد نیاز شما دارد. اگر به ویژگیهای بیشتری نیاز دارید، باید به یک طرح گرانتر ارتقا دهید.
برای محدود کردن گزینههای شما، ما به چهار پلتفرم برتر تجارت الکترونیک از نگاه خود اشاره کردهایم تا به شما ایده بدهیم که چقدر میپردازید. Shopify، Wix، و Squarespace تعدادی طرح برای انتخاب دارند، در حالی که Hostinger تنها با یک طرح تجارت الکترونیک آن را ساده نگه می دارد.
سازنده انتخابی شما باید با بودجه فعلی شما هماهنگ باشد و جایی برای برنامه های رشد بلندمدت شما باقی بگذارد، بنابراین قبل از تصمیم گیری نهایی، هر طرح را به دقت بررسی کنید.
به جدول زیر مراجعه کنید تا ببینید این چهار پلتفرم تجارت الکترونیک در کمهزینهترین و گرانترین طرحها چه چیزی ارائه میدهند:
قیمت گذاری hostinger | قیمت گذاری squarespace | قیمت گذاری shopify |
قیمت گذاری Wix |
|
پلن business website builder 3.99$ درماه |
پلن business 23$ درماه |
پلن basic 29$ درماه |
پلن core 29$ درماه |
ارزان ترین طرح تجارت الکترونیک |
•حداکثر 500 محصول •20+ روش پرداخت •0% کارمزد تراکنش • مدیریت موجودی • گزینه های پرداخت قابل تنظیم • قرار ملاقات و رزرو |
• محصولات نامحدود • پرداخت در دامنه • حساب های مشتری • POS • بررسی محصول • فاکتورها |
• محصولات نامحدود •تخفیف حمل و نقل تا 77% • 10 مکان موجودی • فروش جهانی محلی • POS • حساب های کارکنان اضافی |
تا 50000 محصول • 5 همکار وب سایت •50 گیگابایت فضای ذخیره سازی • حساب های مشتری • POS •بازیابی سبد خرید رها شده •تخفیفات خودکار |
ویژگی های کلیدی در ارزان ترین طرح |
N/A(طرح واحد تجارت الکترونیک؛ بالا را ببینید) |
پلن commerce advanced 52$ درماه |
پلن advanced 299$ درماه |
پلن business Elite 159$ درماه |
گران ترین طرح تجارت الکترونیک |
N/A(طرح واحد تجارت الکترونیک؛ بالا را ببینید) |
• ایمیل شخصی گوگل • بررسی محصول •بازیابی سبد خرید رها شده • حمل و نقل پیشرفته •تخفیفات پیشرفته |
• 15 حساب کارکنان •تخفیف حمل و نقل تا 88% • تجزیه و تحلیل سفارشی • ظرفیت پرداخت بزرگتر |
• 15 همکار وب سایت • فضای ذخیره سازی نامحدود • گزارش های داده محور • مالیات بر فروش خودکار • گزینه های حمل و نقل پیشرفته |
ویژگی های کلیدی در گران ترین طرح |
Square Online، بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک رایگان موجود در جهان، به شما امکان میدهد بدون هزینه اضافی راهاندازی کنید و بفروشید – اگر نیاز به صرفهجویی در هزینه دارید، ایدهآل است.
با این حال، با تبلیغات وب سایت در کنار دامنه Square (به عنوان مثال www.onlinestore.square.site) همراه است، بنابراین اگر می خواهید در این زمینه حرفه ای به نظر برسید، ما این طرح را توصیه نمی کنیم.برای کنترل بهتر ظاهر فروشگاه آنلاین خود، ارزش پرداخت بیشتر را دارد.
هنگامی که یک فروشگاه آنلاین می سازید، ممکن است با هزینه های اضافی روبرو شوید. اینها شامل قالبهای پولی، برنامههای پولی و افزونههایی مانند طرحهای بازاریابی ایمیلی است.
کل هزینه های شما به ویژگی هایی که وب سایت شما نیاز دارد بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر Wix ابزار تسویهحساب خاصی ندارد، ممکن است نیاز به خرید یک برنامه برای افزودن این عملکرد به فروشگاه خود داشته باشید.
همچنین با هزینه های پردازش برای پرداخت ها مواجه خواهید شد. اگر کاربر، یک مورد را از طریق بانکی مانند ویزا خریداری کند، هزینه پردازش کمی برای هر تراکنش وجود دارد - این را در نظر داشته باشید!
می خواهید مردم شما را آنلاین پیدا کنند؟ شما به یک نام دامنه نیاز دارید. دامنه اصلی URL منحصر به فردی است که کاربران اینترنت برای دسترسی به وب سایت شما جستجو می کنند.
اما چگونه می توان دامنه خریداری کرد؟ اکثر سازندگان وب سایت دارای یک دامنه رایگان با طرح شما هستند. به عنوان مثال، Squarespace یک دامنه سفارشی رایگان برای سال اول شما ارائه می دهد. با این حال، زمانی که دامنه شما تمدید شود، با قیمتی بین 20 تا 70 دلار در سال (صورتحساب سالانه) از شما هزینه دریافت می شود.
برای گزینه های بیشتر، می توانید دامنه را از یک ثبت کننده نیز خریداری کنید. با Domain.com، دامنه ".com" برای سال اول شما فقط 11.99 دلار است، در حالی که دامنه ".store" برای سال اول 1.99 دلار است و پس از تمدید به 79.99 دلار در سال افزایش می یابد.
aa
به خاطر سپردن نام دامنه قوی آسان است.در اینجا یک مثال معروف با دامنه پررنگ آورده شده است:
https: / / www.ebay.com
eBay، سایت حراج معروف، یک نام دامنه به یاد ماندنی دارد. اگرچه کسب و کار شما چندان شناخته شده نخواهد بود، اما همچنان می توانید مطمئن شوید که دامنه شما با نامی جذاب متمایز می شود. آن را کوتاه، سریع و آسان تایپ کنید تا کاربران بتوانند شما را پیدا کنند.
اگر قبلاً یک نام دامنه شخص ثالث دارید، باید آن را به سازنده تجارت الکترونیکی که فروشگاه آنلاین خود را با آن ایجاد می کنید، منتقل کنید.
اکثر سازندگان وب سایت دارای یک تب دامنه اختصاصی در تنظیمات شما هستند، اما توصیه می کنیم برای اطلاعات دقیق در مورد انتقال به مرکز راهنمایی هر پلتفرم مراجعه کنید.
ظاهر می تواند فروشگاه آنلاین شما را بسازد یا خراب کند. 50 میلی ثانیه طول می کشد تا یک بازدیدکننده تصمیم بگیرد که آیا وب سایت شما را دوست دارد یا نه، بنابراین باید آنها را با یک الگوی تجارت الکترونیک حرفه ای شگفت زده کنید.
خوشبختانه، اکثر سازندگان وب سایت، مانند Wix و Shopify، قالب های زیبای رایگان و پولی را برای فروشگاه های آنلاین ارائه می دهند. در اینجا چیزی است که هنگام انتخاب طرح خود به دنبال آن باشید:
هنگامی که یک قالب را انتخاب کردید، وقت آن است که فروشگاه خود را سفارشی سازی کنید و اطمینان حاصل کنید که طراحی شما با برند منحصر به فرد کسب و کار شما مطابقت دارد.
اکثر سازندگان وب سایت دارای ابزارهای طراحی هستند که می توانید طراحی خود را با آن تغییر دهید. جنبههایی که باید تغییر دهید شامل پالت رنگ، فونت و اندازه متن، بخشها، پیوندهای رسانههای اجتماعی جاسازی شده، عکسها و ویدیوها میشود.
در اینجا چند نکته برای اطمینان از حرفه ای بودن طراحی وب سایت شما وجود دارد:
ab
ققبل از اینکه محصولات خود را آپلود کنید، طرحی را که در آن هستید دوباره بررسی کنید. اگرچه بسیاری از سازندگان وبسایت به شما اجازه میدهند تا محصولات نامحدودی بفروشید، برخی از آنها ابتدا از شما میخواهند که در یک برنامه ارتقا یافته باشید.
به عنوان مثال، Wix به شما امکان می دهد تا 50000 محصول را بفروشید، اما باید در پلن Core و بالاتر باشید. اگر طیف محصولات کوچکی دارید، می توانید طرح ارزان تری را انتخاب کنید به عنوان مثال، هاستینگر به شما امکان می دهد تا 500 محصول را در ارزان ترین طرح تجارت الکترونیک خود بفروشید. مطمئن شوید که سازنده و برنامه انتخابی شما نیازهای خاص فروشگاه شما را برآورده می کند.
اکنون که مرتب شده است، وقت آن است که شروع به ساخت موجودی خود کنید. هنگام آپلود محصولات خود باید این نکات کلیدی را در نظر بگیرید:
کلمات کلیدی هدفمند را در وب سایت خود بگنجانید تا مطمئن شوید در جستجوی Google قابل مشاهده هستید. یک برند تناسب اندام که پوشاک ورزشی میفروشد ممکن است در عناوین و توضیحات محصول خود کلمات کلیدی مانند "لباس های بدنسازی" یا "لباس تمرینی" را شامل شود. اگر جستجوی کلمات کلیدی برای شما دشوار است، به این فکر کنید که مشتریان هنگام جستجوی محصول شما در گوگل به دنبال چه چیزی هستند.
ac
در سال 2023، پرداخت های نقدی 42 درصد کاهش یافت در حالی که پرداخت های کارت اعتباری 72 درصد افزایش یافت. برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان محصول خود را دریافت می کنند، باید طیف وسیعی از گزینه های پرداخت را تنظیم کنید.
درگاه های پرداخت رایج ترین روش پرداخت آنلاین هستند. این زمانی است که بانکی مانند Visa، American Express یا Mastercard با فروشگاه آنلاین شما یکپارچه شده است. هنگامی که مشتری کالایی را خریداری می کند، ممکن است مشخصات کارت خود را در صندوق پرداخت تعبیه شده درگاه پرداخت وارد کند یا به وب سایت آن هدایت شود.
اکثر سازندگان وب سایت از درگاه های پرداخت پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، Shopify گزینه های محبوبی مانند Stripe و PayPal را می پذیرد.
یکی دیگر از روش های رایج برای پذیرش پرداخت آنلاین از طریق کیف پول دیجیتال است. یکی از سادهترین راههای پرداخت، این کیف پولها با ویژگیهای امنیتی داخلی نیز هستند، بنابراین توصیه میکنیم آن را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید. مانند درگاههای پرداخت، بسیاری از سازندگان وبسایت به شما اجازه میدهند تا پرداختهای کیف پول دیجیتال را با فروشگاه آنلاین خود ادغام کنید.
اگر مدیریت درگاههای پرداخت چندگانه استرسزا به نظر میرسد، برخی از سازندگان وبسایت یک راهحل همه کاره دارند.
Shopify و Squarespace هر دو دارای یک ابزار مدیریت پرداخت هستند که در آن می توانید پرداخت ها را در یک مکان بپذیرید و به طور خودکار روش های پرداخت محبوب را با فروشگاه خود ادغام کنید. در اینجا تفاوت های اصلی بین این دو وجود دارد:
پرداخت های squarespace | پرداخت های Shopify | |
ارائه دهندگان اصلی پرداخت آن عبارتند از Visa، Mastercard، AMEX، Discover، Apple Pay و After Pay. | با بیش از 100 ارائه دهنده پرداخت مانند PayPal، Stripe، Revolut Pay، Klarna و غیره ادغام می شود. | روش های پرداخت پذیرفته شده است؟ |
2.9٪ + 0.30¢ در هر تراکنش. | بله، اما بستگی به نوع کارت اعتباری مورد استفاده و مکانی که کارت اعتباری در آن ثبت شده است دارد. | هزینه پردازش وجود دارد؟ |
Squarespace Payments تراکنشهای مربوط به طرح تجاری و بالاتر را حذف میکند. اگر در طرح تجاری هستید، برای هر تراکنش 3 درصد کارمزد دارد. | Shopify Payments هزینه های تراکنش را به طور کامل حذف می کند. | آیا کارمزد تراکنش وجود دارد؟ |
در داشبورد خود، روی تنظیمات «پرداخت» کلیک کنید تا بتوانید Squarespace Payments را به فروشگاه خود متصل کنید. | به بخش امور مالی داشبورد خود بروید. باید جزئیات کسب و کار خود را پر کنید و تأیید صحت دو مرحله ای را تنظیم کنید. | چگونه با فروشگاه خود یکپارچه شویم؟ |
ad
وقتی صحبت از تراکنش های امن به میان می آید، امنیت در اولویت قرار دارد. مطمئن شوید سازنده وبسایتی که انتخاب میکنید دارای گواهینامه SSL، تأیید دو مرحلهای، مناطق امن ورود به سیستم مشتری و تشخیص تقلب باشد.
با پرداخت های آنلاین، با کارمزد تراکنش و کارمزد پردازش مواجه خواهید شد.
بسته به طرحی که در آن هستید، گاهی اوقات می توانید از کارمزد تراکنش اجتناب کنید. به عنوان مثال، اگر به برنامه Commerce Basic یا Commerce Advanced ارتقا دهید، می توانید از کارمزد 3 درصدی تراکنش Squarespace اجتناب کنید. برخی از پلتفرمها، مانند Wix و Hostinger، اصلاً کارمزد تراکنش دریافت نمیکنند.
با این حال، همیشه با هزینه های پردازش مواجه خواهید شد. این درگاههای پرداخت هزینه کوچکی است، مانند visa که برای انجام تراکنش هزینه میکنند. به عنوان مثال، (cent)Squarespace: Payments 2.9٪ +0.30¢ در هر تراکنش دریافت می کند.
پس از مرتب سازی پرداخت های خود، باید در نظر بگیرید که چگونه می خواهید محصولات خود را تحویل دهید. در اینجا دو مرحله وجود دارد که باید از قبل انجام دهید:
آدرس مبدأ حمل و نقل خود را تعیین کنید : این آدرس باید شامل جایی باشد که محصولات خود را از آنجا ارسال می کنید. مطمئن شوید که به روز است تا مطمئن شوید که همه نرخ ها و مالیات های حمل و نقل صحیح هستند.
تصمیم بگیرید که به کجا ارسال می کنید : باید بررسی کنید که به کدام کشورها و مناطق ارسال می کنید. مکان های مختلف هزینه های حمل و نقل هر تحویل را تغییر می دهد، بنابراین مطمئن شوید که ابتدا یک تخمین تقریبی برای هر مکان انجام داده اید.
ae
می توانید انتخاب کنید که از کدام پیک ها می خواهید استفاده کنید. محبوب ترین پیک ها USPS، FedEx و DHL Express هستند که گزینه هایی هستند که اکثر سازندگان وب سایت ارائه می دهند.
برای راحتی، Shopify Shipping شامل USPS، UPS، DHL Express و FedEx توسط Shippo است. همچنین میتوانید به تخفیفهای برچسب حمل و نقل دسترسی داشته باشید و نرخهای آنی را ببینید.
به خاطر داشته باشید که تا حد امکان به خریداران حق انتخاب بدهید. شما می خواهید مطمئن شوید که آنها می توانند یک پیک مناسب برای نیازهای تحویل خود انتخاب کنند. به عنوان مثال، یک بازدیدکننده ممکن است بخواهد برای حمل و نقل سریع هزینه اضافی بپردازد، بنابراین بسته آنها به جای 5-10 روز در عرض 1-2 روز می رسد.
برای ترغیب مشتریان به خرید کالاهای شما، می توانید گزینه های حمل و نقل ویژه ای نیز ارائه دهید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
قبل از اینکه انتشار را بزنید یک لحظه صبر کنید. اگرچه ممکن است برای پخش زنده تمایل داشته باشید، چند چیز وجود دارد که باید قبل از به اشتراک گذاشتن فروشگاه خود با جهان، دوباره بررسی کنید:
به یاد داشته باشید، ابتدا باید فروشگاه آنلاین خود را آزمایش کنید. مراقب خطاهای کلیدی (مانند اشتباهات تایپی و عکس های با کیفیت پایین) باشید و مطمئن شوید فروشگاه شما برای کاربران حرفه ای به نظر می رسد.
وقتی فروشگاه آنلاین شما فعال است، باید روی جذب مشتری تمرکز کنید. در اینجا چهار راه مختلف وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید و به نوبه خود فروش آنلاین خود را افزایش دهید:
ما استراتژیهای بازاریابی محتوای تجارت الکترونیک زیادی داریم، بنابراین برای مطالعه بیشتر پیوندهای این بخش را بررسی کنید.
تیم داخلی ما هر سازنده تجارت الکترونیک را در یک فرآیند آزمایش دقیق قرار می دهد.
این تحقیق شامل 200 ساعت جمع آوری داده ها است که در هفت معیار کلیدی تقسیم شده است. این معیارها بر اساس آنچه کاربران در یک پلتفرم تجارت الکترونیک به دنبال آن هستند، است و بر اساس اهمیت کلی آن وزن داده می شود:
ویژگی های فروش - 40٪
ویژگی های وب سایت - 15٪
کمک و پشتیبانی - 12٪
عملکرد طراحی - 10٪
تجربه کاربری - 10٪
امتیاز مشتری - 8٪
ارزش برای پول - 5٪
از آنجایی که می دانیم برای چه معیارهایی ارزش بیشتری قائل هستید، مطمئن شدیم که این مقاله نیازهای منحصر به فرد شما را هدف قرار داده است. چه به گزینه های طراحی عالی نیاز داشته باشید یا به طرحی که ارزش پولی بالایی دارد، ما شما را در مسیر درست راهنمایی می کنیم.
به لطف این هشت مرحله، می دانید که چگونه یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید!
اگر یک چیز وجود دارد که از این فرآیند حذف می کنید، آن این است: بازدیدکنندگان وب سایت خود را در مرکز هر کاری که انجام می دهید قرار دهید. چه در حال اضافه کردن طیف وسیعی از گزینه های حمل و نقل برای انتخاب یا سازماندهی دسته بندی محصولات خود باشید، مطمئن شوید که خریداران می توانند به همه چیزهایی که نیاز دارند، از خرید تا تحویل، دسترسی داشته باشند.
برای انتخاب سازنده وب سایت خود آماده اید؟ راهنمای ما برای بهترین سازندگان تجارت الکترونیک را بخوانید و همین امروز راه اندازی کنید.