آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی در ۸ مرحله آسان

برای ساخت فروشگاه اینترنتی آماده اید؟ این روند آنقدرها هم که به نظر می رسد ترسناک نیست. با سازندگان وب سایت های تجارت الکترونیک متعدد در بازار، می توانید در کمترین زمان راه اندازی کنید.

 

اما از کجا شروع کنید؟ چه نیاز به فروش چند محصول داشته باشید یا یک موجودی بزرگ داشته باشید تا از پس آن برآیید، ما یک راهنمای هشت مرحله‌ای ساده را برای شروع شما گردآوری کرده‌ایم. به خواندن ادامه دهید تا از نکات و نکات ایجاد یک فروشگاه آنلاین مطلع شوید.

 

1. کسب و کار خود را آماده کنید

هنوز در کارها عجله نکنید. راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما نیازمند برنامه ریزی دقیق است، بنابراین ابتدا این سه مرحله کلیدی را بررسی کنید:

 

  • آیا کسب و کار شما ثبت شده است؟ شما نمی توانید از این مرحله بگذرید. برای علامت گذاری فروشگاه اینترنتی خود به عنوان یک شخص حقوقی متمایز، باید برای مجوز کسب و کار ثبت نام کنید. تحقیقات خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که در سمت راست قانون قرار دارید.
  • آیا جایگاه خود را پیدا کرده اید؟ جایگاه شما،شما را از سایر مشاغل متمایز می کند. اگر نمی توانید آن را در چند کلمه تعریف کنید، وقت آن است که کمی تحقیقات بازار انجام دهید. شما باید تخصص خود را بررسی کنید و ببینید چه چیزی را می توانید به خریداران ارائه دهید که فروشگاه های دیگر نمی توانند.
  • برند شما چیست؟ هویت برند منحصر به فرد شما باید در هر قسمت از وب سایت شما، از طرح رنگ گرفته تا لوگوی شما، قابل مشاهده باشد. فروشگاه شما باید با طراحی منسجمی که فوراً برای بازدیدکنندگان قابل تشخیص باشد برجسته باشد

 

2. آیا جایگاه خود را پیدا کرده اید؟

بازار مملو از پلتفرم های تجارت الکترونیک برای انتخاب است، بنابراین بیایید گزینه های شما را محدود کنیم. به عنوان یک مبتدی، ما Shopify، Wix یا Squarespace را توصیه می کنیم - سه سازنده وب سایت برتر ما. اگر بودجه کمی دارید، پس Hostinger، پلتفرم رتبه چهارم ما و یکی از سازندگان ارزان‌تر در بازار را بررسی کنید.

 

هر پلتفرم به شما کمک می کند تا یک فروشگاه آنلاین بدون هیچ گونه تجربه کدنویسی یا فنی بسازید.

بهترین فروشگاه سازان آنلاین:

Shopify - برای فروش محصولات فیزیکی

Wix - برای فروش محصولات دیجیتال

Squarespace - برای فروش خدمات

Hostinger - برای فروش به صورت فرعی

پلتفرمی که انتخاب می کنید به نیازهای منحصر به فرد شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما یک برند تناسب اندام هستید که حجم بالایی از لباس های بدنسازی را می فروشید، به سازنده ای نیاز دارید که بتواند به شما در مقیاس بندی کمک کند و ابزارهای مدیریت محصول موثری مانند Shopify داشته باشد. یا، اگر کارآفرینی هستید که به‌عنوان یک شغل جانبی می‌فروشید، ممکن است به ابزارهای هوش مصنوعی صرفه‌جویی در زمان Hostinger(هاستینگر) نیاز داشته باشید تا اداره کسب و کار خود را آسان‌تر کنید.

 

راهنمای خرید: نحوه انتخاب بستر مناسب تجارت الکترونیک

به کمک بیشتری نیاز دارید؟ جنبه های دیگری که هنگام انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیک باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

اگر در زمینه سازندگان تجارت الکترونیک تازه کار هستید

  • تخصص شما – اگر در زمینه سازندگان تجارت الکترونیک تازه کار هستید، به دنبال کمک و پشتیبانی قوی، زمان راه اندازی سریع، روش های پرداخت و حمل و نقل یکپارچه، و یک رابط بصری با یک ویرایشگر drag-and-drop (کشیدن و رها کردن) باشید.
  • بودجه شما –اگر بودجه محدودی دارید، به دنبال طرح‌های کم‌هزینه‌ای باشید که دارای ویژگی‌های کلیدی مورد نیاز، قالب‌های فروشگاه آنلاین رایگان، برنامه‌های افزودنی رایگان تجارت الکترونیک و کاهش هزینه‌های تراکنش هستند.
  • وقت شما – اگر نیاز به راه اندازی سریع دارید، به دنبال الگوهای از پیش ساخته شده، ابزارهای فروش داخلی و زمان پاسخ سریع پشتیبانی مشتری باشید.
  • مقدار کالای شما –اگر تعداد اقلام زیادی برای فروش دارید، به دنبال طرحی باشید که به شما امکان می دهد محصولات نامحدودی بفروشید، دارای ابزارهای موجودی تجارت الکترونیک است که به شما کمک می کند تا حجم بالایی از اقلام ، دسته بندی ها و فیلترهای محصول را مدیریت کنید.

 

کدام طرح قیمت گذاری برای من بهترین است؟

برنامه قیمت گذاری مناسب بستگی به ویژگی های مورد نیاز شما دارد. اگر به ویژگی‌های بیشتری نیاز دارید، باید به یک طرح گران‌تر ارتقا دهید.

 

برای محدود کردن گزینه‌های شما، ما به چهار پلتفرم برتر تجارت الکترونیک از نگاه خود اشاره کرده‌ایم تا به شما ایده بدهیم که چقدر می‌پردازید. Shopify، Wix، و Squarespace تعدادی طرح برای انتخاب دارند، در حالی که Hostinger تنها با یک طرح تجارت الکترونیک آن را ساده نگه می دارد.

 

سازنده انتخابی شما باید با بودجه فعلی شما هماهنگ باشد و جایی برای برنامه های رشد بلندمدت شما باقی بگذارد، بنابراین قبل از تصمیم گیری نهایی، هر طرح را به دقت بررسی کنید.

 

به جدول زیر مراجعه کنید تا ببینید این چهار پلتفرم تجارت الکترونیک در کم‌هزینه‌ترین و گران‌ترین طرح‌ها چه چیزی ارائه می‌دهند:

قیمت گذاری hostinger قیمت گذاری squarespace قیمت گذاری shopify

قیمت گذاری

 Wix

 

پلن business website  builder

3.99$ درماه

پلن business

23$ درماه

پلن basic

29$ درماه

پلن core

29$ درماه

ارزان ترین طرح تجارت الکترونیک

•حداکثر 500 محصول

•20+ روش پرداخت

•0% کارمزد تراکنش

• مدیریت موجودی

• گزینه های پرداخت قابل تنظیم

• قرار ملاقات و رزرو

• محصولات نامحدود

• پرداخت در دامنه

• حساب های مشتری

• POS

• بررسی محصول

• فاکتورها

• محصولات نامحدود

•تخفیف حمل و نقل تا 77%

• 10 مکان موجودی

• فروش جهانی محلی

• POS

• حساب های کارکنان اضافی

تا 50000 محصول

• 5 همکار وب سایت

•50 گیگابایت فضای ذخیره سازی

• حساب های مشتری

• POS

•بازیابی سبد خرید رها شده

•تخفیفات خودکار

ویژگی های کلیدی در ارزان ترین طرح
N/A(طرح واحد تجارت الکترونیک؛ بالا را ببینید)

پلن commerce advanced

52$ درماه

پلن advanced

299$ درماه

پلن business Elite

159$ درماه

گران ترین طرح تجارت الکترونیک
N/A(طرح واحد تجارت الکترونیک؛ بالا را ببینید)

• ایمیل شخصی گوگل

• بررسی محصول

•بازیابی سبد خرید رها شده

• حمل و نقل پیشرفته

•تخفیفات پیشرفته

• 15 حساب کارکنان

•تخفیف حمل و نقل تا 88%

• تجزیه و تحلیل سفارشی

• ظرفیت پرداخت بزرگتر

• 15 همکار وب سایت

• فضای ذخیره سازی نامحدود

• گزارش های داده محور

• مالیات بر فروش خودکار

• گزینه های حمل و نقل پیشرفته

ویژگی های کلیدی در گران ترین طرح

 

آیا می توانم یک فروشگاه آنلاین رایگان راه اندازی کنم؟

Square Online، بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک رایگان موجود در جهان، به شما امکان می‌دهد بدون هزینه اضافی راه‌اندازی کنید و بفروشید – اگر نیاز به صرفه‌جویی در هزینه دارید، ایده‌آل است.

 

با این حال، با تبلیغات وب سایت در کنار دامنه Square (به عنوان مثال www.onlinestore.square.site) همراه است، بنابراین اگر می خواهید در این زمینه حرفه ای به نظر برسید، ما این طرح را توصیه نمی کنیم.برای کنترل بهتر ظاهر فروشگاه آنلاین خود، ارزش پرداخت بیشتر را دارد.

 

به دنبال کدام هزینه های اضافی باشم؟

هنگامی که یک فروشگاه آنلاین می سازید، ممکن است با هزینه های اضافی روبرو شوید. اینها شامل قالب‌های پولی، برنامه‌های پولی و افزونه‌هایی مانند طرح‌های بازاریابی ایمیلی است. 

 

کل هزینه های شما به ویژگی هایی که وب سایت شما نیاز دارد بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر Wix ابزار تسویه‌حساب خاصی ندارد، ممکن است نیاز به خرید یک برنامه برای افزودن این عملکرد به فروشگاه خود داشته باشید.

 

همچنین با هزینه های پردازش برای پرداخت ها مواجه خواهید شد. اگر کاربر، یک مورد را از طریق بانکی مانند ویزا خریداری کند، هزینه پردازش کمی برای هر تراکنش وجود دارد - این را در نظر داشته باشید!

3.یک دامنه دریافت کنید

می خواهید مردم شما را آنلاین پیدا کنند؟ شما به یک نام دامنه نیاز دارید. دامنه اصلی URL منحصر به فردی است که کاربران اینترنت برای دسترسی به وب سایت شما جستجو می کنند. 

 

اما چگونه می توان دامنه خریداری کرد؟ اکثر سازندگان وب سایت دارای یک دامنه رایگان با طرح شما هستند. به عنوان مثال، Squarespace یک دامنه سفارشی رایگان برای سال اول شما ارائه می دهد. با این حال، زمانی که دامنه شما تمدید شود، با قیمتی بین 20 تا 70 دلار در سال (صورتحساب سالانه) از شما هزینه دریافت می شود.

 

برای گزینه های بیشتر، می توانید دامنه را از یک ثبت کننده نیز خریداری کنید. با Domain.com، دامنه ".com" برای سال اول شما فقط 11.99 دلار است، در حالی که دامنه ".store" برای سال اول 1.99 دلار است و پس از تمدید به 79.99 دلار در سال افزایش می یابد. 

aa

چگونه یک دامنه قوی ایجاد کنم؟

به خاطر سپردن نام دامنه قوی آسان است.در اینجا یک مثال معروف با دامنه پررنگ آورده شده است:

 

https: /  / www.ebay.com

 

eBay، سایت حراج معروف، یک نام دامنه به یاد ماندنی دارد. اگرچه کسب و کار شما چندان شناخته شده نخواهد بود، اما همچنان می توانید مطمئن شوید که دامنه شما با نامی جذاب متمایز می شود. آن را کوتاه، سریع و آسان تایپ کنید تا کاربران بتوانند شما را پیدا کنند.

 

اگر از قبل دامنه داشته باشم چه می شود؟

اگر قبلاً یک نام دامنه شخص ثالث دارید، باید آن را به سازنده تجارت الکترونیکی که فروشگاه آنلاین خود را با آن ایجاد می کنید، منتقل کنید.

 

اکثر سازندگان وب سایت دارای یک تب دامنه اختصاصی در تنظیمات شما هستند، اما توصیه می کنیم برای اطلاعات دقیق در مورد انتقال به مرکز راهنمایی هر پلتفرم مراجعه کنید.

 

4. الگوی تجارت الکترونیک خود را انتخاب کنید

ظاهر می تواند فروشگاه آنلاین شما را بسازد یا خراب کند. 50 میلی ثانیه طول می کشد تا یک بازدیدکننده تصمیم بگیرد که آیا وب سایت شما را دوست دارد یا نه، بنابراین باید آنها را با یک الگوی تجارت الکترونیک حرفه ای شگفت زده کنید.

 

خوشبختانه، اکثر سازندگان وب سایت، مانند Wix و Shopify، قالب های زیبای رایگان و پولی را برای فروشگاه های آنلاین ارائه می دهند. در اینجا چیزی است که هنگام انتخاب طرح خود به دنبال آن باشید:

 

  • یک نوار پیمایش کاربرپسند کلیدی است – صفحات دسته بندی اصلی شما باید به طور منطقی سازماندهی شوند تا کاربران بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند اسان پیدا کنند.
  • نوارهای جستجوی وب سایت می توانند به خریداران کمک کنند تا اقلام مورد نیاز خود را پیدا کنند.
  • پاورقی هایی با اطلاعات مفید – این می تواند شامل صفحه «تماس با ما»، صفحه «درباره ما»، نمادهای رسانه های اجتماعی و پیوندهای پشتیبانی مشتری باشد.
  • بررسی محصول برای مشتریان برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود - آنها همچنین اثبات اجتماعی هستند که شما یک برند واقعی هستید که محصولات قانونی را می فروشید.
  • فرم ثبت نام در خبرنامه برای ایجاد لیست های ایمیل – می توانید کمپین های بازاریابی ایمیلی را برای کاربران ارسال کنید و آخرین محصولات و اخبار شرکت را به نمایش بگذارید.

 

هنگامی که یک قالب را انتخاب کردید، وقت آن است که فروشگاه خود را سفارشی سازی کنید و اطمینان حاصل کنید که طراحی شما با برند منحصر به فرد کسب و کار شما مطابقت دارد.

 

اکثر سازندگان وب سایت دارای ابزارهای طراحی هستند که می توانید طراحی خود را با آن تغییر دهید. جنبه‌هایی که باید تغییر دهید شامل پالت رنگ، فونت و اندازه متن، بخش‌ها، پیوندهای رسانه‌های اجتماعی جاسازی شده، عکس‌ها و ویدیوها می‌شود.

 

در اینجا چند نکته برای اطمینان از حرفه ای بودن طراحی وب سایت شما وجود دارد:

 

  • آیا عکس ها و فیلم های شما با کیفیت هستند؟ برای حرفه ای نگه داشتن وب سایت خود به عکس ها و فیلم های باکیفیت نیاز دارید. از تاری، پس‌زمینه‌های بهم ریخته، و نورهای ناسازگار خودداری کنید.
  • آیا محتوای شما سرعت وب سایت شما را کاهش می دهد؟ عکس‌های باکیفیت مهم هستند، اما نمی‌خواهید سرعت وب‌سایت شما را نیز کاهش دهند. می‌توانید ابزار فشرده‌سازی آنلاین رایگان را برای کاهش حجم فایل‌های خود جستجو کنید. این باعث می شود آنها کوچکتر شوند بدون اینکه بر کیفیت تاثیر بگذارند.
  • آیا طراحی شما برای موبایل مناسب است؟ پیش بینی می شود که فروش تجارت الکترونیک موبایل تا سال 2025 به 728.28 میلیارد دلار برسد. برای راضی نگه داشتن این هجوم خریداران تلفن همراه، صفحه شما باید برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شود. سازندگان وب سایت مانند Wix به شما اجازه می دهند طراحی موبایل خود را از ویرایشگر تغییر دهید.

ab

5. محصولات خود را آپلود کنید

ققبل از اینکه محصولات خود را آپلود کنید، طرحی را که در آن هستید دوباره بررسی کنید. اگرچه بسیاری از سازندگان وب‌سایت به شما اجازه می‌دهند تا محصولات نامحدودی بفروشید، برخی از آنها ابتدا از شما می‌خواهند که در یک برنامه ارتقا یافته باشید.

به عنوان مثال، Wix به شما امکان می دهد تا 50000 محصول را بفروشید، اما باید در پلن Core و بالاتر باشید. اگر طیف محصولات کوچکی دارید، می توانید طرح ارزان تری را انتخاب کنید به عنوان مثال، هاستینگر به شما امکان می دهد تا 500 محصول را در ارزان ترین طرح تجارت الکترونیک خود بفروشید. مطمئن شوید که سازنده و برنامه انتخابی شما نیازهای خاص فروشگاه شما را برآورده می کند.

 

اکنون که مرتب شده است، وقت آن است که شروع به ساخت موجودی خود کنید. هنگام آپلود محصولات خود باید این نکات کلیدی را در نظر بگیرید:

  • قیمت گذاری
  • یک نام محصول فریبنده که دقیقاً آن محصول را توصیف می کند
  • یک توضیح واضح برای محصول شامل تمام جزئیات کلیدی که خریداران باید بدانند
  • عکس های با کیفیت
  • اقلام صفحه دسته بندی در آن قرار می گیرند که به کاربران کمک می کند محصول را در وب سایت شما پیدا کنند
  • انواع محصول شما مانند اندازه، رنگ یا تفاوت قیمت
  • وزن (اگر یک آیتم فیزیکی باشد)
  • هنگام آپلود محصولات، باید استراتژی سئو خود را نیز در نظر بگیرید ( seo /بهینه سازی موتور جستجو).

 

کلمات کلیدی هدفمند را در وب سایت خود بگنجانید تا مطمئن شوید در جستجوی Google قابل مشاهده هستید. یک برند تناسب اندام که پوشاک ورزشی میفروشد ممکن است در عناوین و توضیحات محصول خود کلمات کلیدی مانند "لباس های بدنسازی" یا "لباس تمرینی" را شامل شود. اگر جستجوی کلمات کلیدی برای شما دشوار است، به این فکر کنید که مشتریان هنگام جستجوی محصول شما در گوگل به دنبال چه چیزی هستند.

ac

6. گزینه های پرداخت را تنظیم کنید

در سال 2023، پرداخت های نقدی 42 درصد کاهش یافت در حالی که پرداخت های کارت اعتباری 72 درصد افزایش یافت. برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان محصول خود را دریافت می کنند، باید طیف وسیعی از گزینه های پرداخت را تنظیم کنید.

 

درگاه های پرداخت رایج ترین روش پرداخت آنلاین هستند. این زمانی است که بانکی مانند Visa، American Express یا Mastercard با فروشگاه آنلاین شما یکپارچه شده است. هنگامی که مشتری کالایی را خریداری می کند، ممکن است مشخصات کارت خود را در صندوق پرداخت تعبیه شده درگاه پرداخت وارد کند یا به وب سایت آن هدایت شود.

 

اکثر سازندگان وب سایت از درگاه های پرداخت پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، Shopify گزینه های محبوبی مانند Stripe و PayPal را می پذیرد.

 

یکی دیگر از روش های رایج برای پذیرش پرداخت آنلاین از طریق کیف پول دیجیتال است. یکی از ساده‌ترین راه‌های پرداخت، این کیف پول‌ها با ویژگی‌های امنیتی داخلی نیز هستند، بنابراین توصیه می‌کنیم آن را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید. مانند درگاه‌های پرداخت، بسیاری از سازندگان وب‌سایت به شما اجازه می‌دهند تا پرداخت‌های کیف پول دیجیتال را با فروشگاه آنلاین خود ادغام کنید.

 

در مورد راه حل های پرداخت همه کاره چطور؟

اگر مدیریت درگاه‌های پرداخت چندگانه استرس‌زا به نظر می‌رسد، برخی از سازندگان وب‌سایت یک راه‌حل همه کاره دارند.

 

Shopify و Squarespace هر دو دارای یک ابزار مدیریت پرداخت هستند که در آن می توانید پرداخت ها را در یک مکان بپذیرید و به طور خودکار روش های پرداخت محبوب را با فروشگاه خود ادغام کنید. در اینجا تفاوت های اصلی بین این دو وجود دارد:

پرداخت های squarespace پرداخت های Shopify  
ارائه دهندگان اصلی پرداخت آن عبارتند از Visa، Mastercard، AMEX، Discover، Apple Pay و After Pay. با بیش از 100 ارائه دهنده پرداخت مانند PayPal، Stripe، Revolut Pay، Klarna و غیره ادغام می شود. روش های پرداخت پذیرفته شده است؟
2.9٪ + 0.30¢ در هر تراکنش. بله، اما بستگی به نوع کارت اعتباری مورد استفاده و مکانی که کارت اعتباری در آن ثبت شده است دارد. هزینه پردازش وجود دارد؟
Squarespace Payments تراکنش‌های مربوط به طرح تجاری و بالاتر را حذف می‌کند. اگر در طرح تجاری هستید، برای هر تراکنش 3 درصد کارمزد دارد. Shopify Payments هزینه های تراکنش را به طور کامل حذف می کند. آیا کارمزد تراکنش وجود دارد؟
در داشبورد خود، روی تنظیمات «پرداخت» کلیک کنید تا بتوانید Squarespace Payments را به فروشگاه خود متصل کنید. به بخش امور مالی داشبورد خود بروید. باید جزئیات کسب و کار خود را پر کنید و تأیید صحت دو مرحله ای را تنظیم کنید. چگونه با فروشگاه خود یکپارچه شویم؟

ad

چگونه پرداخت های خود را ایمن نگه دارم؟

وقتی صحبت از تراکنش های امن به میان می آید، امنیت در اولویت قرار دارد. مطمئن شوید سازنده وب‌سایتی که انتخاب می‌کنید دارای گواهینامه SSL، تأیید دو مرحله‌ای، مناطق امن ورود به سیستم مشتری و تشخیص تقلب باشد.

 

آیا برای استفاده از پرداخت های آنلاین هزینه ای وجود دارد؟

با پرداخت های آنلاین، با کارمزد تراکنش و کارمزد پردازش مواجه خواهید شد. 

 

بسته به طرحی که در آن هستید، گاهی اوقات می توانید از کارمزد تراکنش اجتناب کنید. به عنوان مثال، اگر به برنامه Commerce Basic یا Commerce Advanced ارتقا دهید، می توانید از کارمزد 3 درصدی تراکنش Squarespace اجتناب کنید. برخی از پلتفرم‌ها، مانند Wix و Hostinger، اصلاً کارمزد تراکنش دریافت نمی‌کنند.

 

با این حال، همیشه با هزینه های پردازش مواجه خواهید شد. این درگاه‌های پرداخت هزینه کوچکی است، مانند visa که برای انجام تراکنش هزینه می‌کنند. به عنوان مثال، (cent)Squarespace: Payments 2.9٪ +0.30¢ در هر تراکنش دریافت می کند.

 

7. حمل و نقل را تنظیم کنید

پس از مرتب سازی پرداخت های خود، باید در نظر بگیرید که چگونه می خواهید محصولات خود را تحویل دهید. در اینجا دو مرحله وجود دارد که باید از قبل انجام دهید:

 

آدرس مبدأ حمل و نقل خود را تعیین کنید : این آدرس باید شامل جایی باشد که محصولات خود را از آنجا ارسال می کنید. مطمئن شوید که به روز است تا مطمئن شوید که همه نرخ ها و مالیات های حمل و نقل صحیح هستند.

تصمیم بگیرید که به کجا ارسال می کنید : باید بررسی کنید که به کدام کشورها و مناطق ارسال می کنید. مکان های مختلف هزینه های حمل و نقل هر تحویل را تغییر می دهد، بنابراین مطمئن شوید که ابتدا یک تخمین تقریبی برای هر مکان انجام داده اید.

ae

می توانید انتخاب کنید که از کدام پیک ها می خواهید استفاده کنید. محبوب ترین پیک ها USPS، FedEx و DHL Express هستند که گزینه هایی هستند که اکثر سازندگان وب سایت ارائه می دهند.

 

برای راحتی، Shopify Shipping شامل USPS، UPS، DHL Express و FedEx توسط Shippo است. همچنین می‌توانید به تخفیف‌های برچسب حمل و نقل دسترسی داشته باشید و نرخ‌های آنی را ببینید.

 

به خاطر داشته باشید که تا حد امکان به خریداران حق انتخاب بدهید. شما می خواهید مطمئن شوید که آنها می توانند یک پیک مناسب برای نیازهای تحویل خود انتخاب کنند. به عنوان مثال، یک بازدیدکننده ممکن است بخواهد برای حمل و نقل سریع هزینه اضافی بپردازد، بنابراین بسته آنها به جای 5-10 روز در عرض 1-2 روز می رسد.

 

چه گزینه های حمل و نقل را باید به مشتریان خود ارائه دهم؟

برای ترغیب مشتریان به خرید کالاهای شما، می توانید گزینه های حمل و نقل ویژه ای نیز ارائه دهید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

 

  • ارسال رایگان برای همه سفارش‌ها یا اگر مشتری بیش از مقدار مشخصی هزینه کند می‌توانید ارسال رایگان ارائه دهید (به عنوان مثال ارسال رایگان برای همه سفارش‌های بیش از 80 دلار)
  • ارسال با نرخ ثابت بدون توجه به سفارش - به عنوان مثال، اگر بسته به یک ایالت خاص تحویل داده می شود، می توانید "5 دلار ارسال برای همه سفارش ها" را ارائه دهید.
  • تحویل محلی تا مشتریان بتوانند بسته خود را شخصاً تحویل بگیرند - این می تواند از فروشگاه آجر و ملات شما یا یک نقطه تحویل محلی باشد.

8. فروشگاه اینترنتی خود را منتشر کنید

قبل از اینکه انتشار را بزنید یک لحظه صبر کنید. اگرچه ممکن است برای پخش زنده تمایل داشته باشید، چند چیز وجود دارد که باید قبل از به اشتراک گذاشتن فروشگاه خود با جهان، دوباره بررسی کنید:

 

  1. فروشگاه شما از چه زبان هایی پشتیبانی می کند؟ اگر به مشتریان خارج از کشور می فروشید، باید زبان های مختلف را فعال کنید.برخی از سازندگان وب سایت، مانند Wix، از طیف وسیعی از زبان ها پشتیبانی می کنند و امکان ترجمه خودکار یا دستی را فراهم می کنند.
  2. تسویه حساب شما کار می کند؟ فراموش نکنید که تسویه حساب خود را قبل از پخش زنده آزمایش کنید. مطمئن شوید که روش‌های پرداخت و تخفیف‌ها کار می‌کنند، روش‌های ارسال مناسب در دسترس هستند و همه قیمت‌ها درست است.
  3. آیا فروشگاه شما در دسکتاپ، موبایل و مرورگرهای مختلف ظاهر خوبی دارد؟ کاربران به روش های مختلف به وب سایت شما دسترسی خواهند داشت، بنابراین مطمئن شوید که وب سایت شما در همه دستگاه ها عالی به نظر می رسد. مرورگرهای کلیدی برای بررسی عبارتند از Chrome، Firefox و Internet Explorer.
  4. آیا تنظیمات شما درست است؟ تنظیمات مهم شامل واحد پول، مناطق زمانی و جزئیات تماس مانند آدرس، شماره تلفن و ایمیل شما است. شما باید مطمئن شوید که تمام اطلاعات دقیق هستند.

به یاد داشته باشید، ابتدا باید فروشگاه آنلاین خود را آزمایش کنید. مراقب خطاهای کلیدی (مانند اشتباهات تایپی و عکس های با کیفیت پایین) باشید و مطمئن شوید فروشگاه شما برای کاربران حرفه ای به نظر می رسد.

 

مراحل بعدی: فروشگاه آنلاین خود را بازاریابی کنید

وقتی فروشگاه آنلاین شما فعال است، باید روی جذب مشتری تمرکز کنید. در اینجا چهار راه مختلف وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید و به نوبه خود فروش آنلاین خود را افزایش دهید:

 

  • سایت خود را بهینه کنید: ما قبلاً در مورد اهمیت در نظر گرفتن سئو هنگام آپلود محصولات خود صحبت کرده ایم، اما مهم است که آن را با هر قطعه جدیدی از محتوای روی صفحه که پس از انتشار سایت خود منتشر می کنید، در نظر داشته باشید. مزایای بالقوه بسیاری از سئو برای تجارت الکترونیک وجود دارد، بنابراین این امر حیاتی است.

 

  • ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی: پلتفرم هایی مانند TikTok، Instagram و Facebook می توانند به شما کمک کنند تا حضور آنلاین خود را بسیار سریعتر از تبلیغات شفاهی رشد دهید. مقاله ما به شما نشان می دهد که چگونه می توانید کسب و کار خود را در رسانه های اجتماعی با جزئیات بیشتری توسعه دهید، اما به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب پلتفرم های خود، آنچه که پست می کنید و با چه کسانی در ارتباط هستید، همیشه باید مخاطبان هدف خود را در نظر داشته باشید.

 

  • از لیست ایمیل خود استفاده کنید: اگر وب سایت شما دارای لیست ایمیل است، از آن به نفع خود استفاده کنید و یک استراتژی بازاریابی ایمیل قدرتمند ایجاد کنید. یکی از موثرترین راه‌های جذب فروش آنلاین، بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریان بالقوه و فعلی خود را مستقیماً با محصولات جدید، تبلیغات و هر خبر دیگری که می‌تواند آنها را ترغیب به بازدید از وب‌سایت شما کند، بروز کنید.

 

  • بازاریابی خود را بومی سازی کنید: اگر خدماتی را برای جامعه خود اجرا کنید، تبلیغ محلی کسب و کارتان بسیار سودمند خواهد بود. استراتژی‌هایی مانند برچسب‌گذاری موقعیت مکانی در رسانه‌های اجتماعی، یافتن اینفلوئنسرهای محلی و مشارکت با کسب‌وکارهای اطراف به گسترش این خبر کمک می‌کنند.

ما استراتژی‌های بازاریابی محتوای تجارت الکترونیک زیادی داریم، بنابراین برای مطالعه بیشتر پیوندهای این بخش را بررسی کنید.

 

چگونه سازندگان تجارت الکترونیک را آزمایش می کنیم

تیم داخلی ما هر سازنده تجارت الکترونیک را در یک فرآیند آزمایش دقیق قرار می دهد.

این تحقیق شامل 200 ساعت جمع آوری داده ها است که در هفت معیار کلیدی تقسیم شده است. این معیارها بر اساس آنچه کاربران در یک پلتفرم تجارت الکترونیک به دنبال آن هستند، است و بر اساس اهمیت کلی آن وزن داده می شود:

 

ویژگی های فروش - 40٪

ویژگی های وب سایت - 15٪

کمک و پشتیبانی - 12٪

عملکرد طراحی - 10٪

تجربه کاربری - 10٪

امتیاز مشتری - 8٪

ارزش برای پول - 5٪

از آنجایی که می دانیم برای چه معیارهایی ارزش بیشتری قائل هستید، مطمئن شدیم که این مقاله نیازهای منحصر به فرد شما را هدف قرار داده است. چه به گزینه های طراحی عالی نیاز داشته باشید یا به طرحی که ارزش پولی بالایی دارد، ما شما را در مسیر درست راهنمایی می کنیم.

 

خلاصه ساختمان فروشگاه های آنلاین

به لطف این هشت مرحله، می دانید که چگونه یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید!

 

اگر یک چیز وجود دارد که از این فرآیند حذف می کنید، آن این است: بازدیدکنندگان وب سایت خود را در مرکز هر کاری که انجام می دهید قرار دهید. چه در حال اضافه کردن طیف وسیعی از گزینه های حمل و نقل برای انتخاب یا سازماندهی دسته بندی محصولات خود باشید، مطمئن شوید که خریداران می توانند به همه چیزهایی که نیاز دارند، از خرید تا تحویل، دسترسی داشته باشند.

 

برای انتخاب سازنده وب سایت خود آماده اید؟ راهنمای ما برای بهترین سازندگان تجارت الکترونیک را بخوانید و همین امروز راه اندازی کنید.

دسته بندی مقالات

نظرات